Nedokončený nákup v Mauticu a WooCommerce

Upozornit klienta na nedokončený nákup a položky v košíku patří mezi pokročilejší marketingové praktiky. Já vám ukážu, jak něco podobného nastavit v Mauticu ve spojení s WooCommerce. Tento návod je ale velice jednoduše aplikovatelný i na jiná e-shopová řešení.

Upozornit na nedokončený nákup kontakt, který již máte v databázi Mauticu, není ve spojení s WooCommerce nic složitého. Stačí vytvořit v kampani pravidlo:

Navštívil stránku s pokladnou a současně nenavštívil stránku s potvrzením objednávky.

Co když chceme upozornit na nedokončený nákup člověka, kterého v databázi kontaktů ještě nemáme? V tomto návodu si ukážeme, jak odchytit zákazníkův e-mail v případě, že nákup nedokončí. Předpokladem je, že používáte jquery knihovnu. Což na WordPressu pravděpodobně používáte.

První, co je potřeba udělat, je vytvoření jednoduchého formuláře v Mauticu, kde bude jediné pole E-mail. Po jeho odeslání se uloží do vámi zvoleného segmentu. Doporučuji vytvořit si také nový segment pro nedokončené nákupy.

Jakmile máte připravený formulář i segment, je potřeba vložit do stránky s pokladnout náš formulář a javascriptový kód, který data do formuláře pošle. Formulář sám o sobě bude skrytý a uživatel ho neuvidí. Stránka s pokladnou je ta, kde máte vložný kód  [woocommerce_checkout] – pod tento shortkód je potřeba vložit náš script.

Pokud používáte nějaký page builder (např. Visual Composer), hledejte v něm Raw HTML (surový HTML kód).

Script si musíte upravit. Na druhém řádku je potřeba změnit doménu, kde máte Mautic nainstalovaný, a zadat správné ID vašeho formuláře. To najdete v Mauticu u seznamu svých formulářů pod položkou Identifikátor.

Na 8. a 9. řádku je potřeba změnit nazevformulare podle toho, jak jste ten svůj pojmenovali. Můj se jmenuje Nedokonceno, proto tyhle dva řádky v mém případě vypadají následovně:

Název formuláře je určitě lepší mít bez diakritiky (nezkoušel jsem, jak by to bylo s ní) a vždy se do javascriptu vkládá malými písmeny.

Hotovo, vymalováno. Jakmile uživatel vyplní pole s e-mailem, opustí formulářový prvek (přejde na další), e-mail se automaticky předá formuláři a odešle do Mauticu, kde je následně zařazen do vámi zvoleného segmentu. I pokud uživatel objednávku nedokončil. Následně stačí jen nastavit správně kampaň, v které uživatele e-mailem upozorníte na nedokončený nákup.

Tuto metodu hodně lidí považuje za příliš agresivní. Odchytáváte e-mail v místě, kde to uživatel nepředpokládá, a je potřeba vše správně nastavit legislativně, aby byl uživatel o této možnosti obeznámen. Jestli návodu využijete, nebo ne, je na vás.  

2017-04-16T11:29:46+00:00Kategorie: Nezařazené|0 komentářů

Autor: Petr Novák

Email marketingu a automatizaci se věnuji několik let a využívám především Sendy s Mauticem. Mám pocit, že o těchto dvou nástrojích u nás skoro nikdo neví a tak lidé využívají a platí (často zbytečně) předražené nástroje, které buď umí víc, než člověk potřebuje, nebo naopak méně. Proto vznikly tyto stránky a návody jak si Sendy nebo Mautic nainstalovat.